Första inlägget..

Då var detta första inlägget då på min blogg. Bloggen är inte den snyggaste direkt, men det har med att göra att jag är inte duktig på webdesign. Men får antingen försöka själv eller be någon hjälpa mig med designen någon gång.
Just nu är det inte priotering nummer 1 utan det är ju självklart att skriva.
Idag var jag på ett möte med Study Abroad; jag har ju tankar och funderingar på utomlandsstudier. Mötet tog en timma och det var en hel del att smälta in. Den utbildingen jag vill läsa är Nutrition & Dietetics för jag har ju ett stort intresse i det och kan tänka mig jobba med det. Det är väldigt få yrken jag kan tänka mig att jobba med länge.
Först var jag ju inne på film och sånt och jag kommer ALLTID ha passionen och drömmen om det men om jag ska åka bort och studera i några år så kan jag inte chansa så. Utan får försöka försöka vid sidan om på något sätt. Men då valde jag i alla fall Nutrition för det är ju det andra jag kan tänka mig. Man ska alltid ha en plan B. Alltid. Då återstår vart jag ska studera? Har velat mellan Australien och Kalifornien och det har varit jättekämpigt med det. MEN jag har alltid ändå haft drömmen om Kalifornien och sedan länge har jag drömt om att gå på LA LAKERS matcher. Liksom NBA, varför har dem inte det någon annanstans??!! Varför ska det vara så långt bort??!!  Well, finns inte så mycket att göra åt det (ler) Men angående studier så har jag faktiskt tänkt att ska jag studera så blir det utomlands. Jag har alltid haft passionen att jag vill komma ut i världen. Upptäcka, erfarenhet och prova på nya saker; Det är liksom jag. Men var det verkar som så lutar det då åt SMC. Santa Monica College och då skulle det i så fall bli två år där och så kan man göra en transer till ett universitet, förmodligen ett state university, kanske i Long Beach och fortsätta studierna där på två år men det vet jag inte än. Det är ju ändå LÅÅNGT fram. Jag har mycket att tänka på, jag vill inte fatta fel beslut heller men egentligen om man tänker efter, vad är ett rätt beslut? Det rätta beslutet vore väl ändå vara att man följer sitt hjärta och magkänsla? Man lever ju livet bara en gång. I alla fall denna dagen har varit full med tankar, men känner ändå att det är spännande. Jag har liksom tagit det första steget och det är jag jätteglad för.

Förutom det dära så har jag shoppat lite idag, köpte ett par mörkblåa jeans, en blå/vit skjorta OCH sist men inte minst! En skinnjacka! Äntligen har jag en och jag älskar den. Hoppas det blir varmare snart så jag kan använda den. Då var det första inlägget avklarat!


Don't look back and grieve over the past for it's gone.
And do not be troubled about the future, for it has yet to come.
Live in the present and make it so beautiful that it will be worth remembering.
Ida Scott Taylor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0